Skapa en LinkedIn profil som imponerar på din målgrupp

Vill du programmera LinkedIn till att jobba för dig medan du utvecklar dina tjänster, är på semester, lägger tid på kundmöten eller levererar dina produkter/tjänster? Det börjar med en målgruppsanpassad LinkedIn-profil. Alltså ditt digitala visitkort. I denna kurs lär du dig grunderna i hur du optimerar din profil för att locka rätt målgrupp, skapa förtroende och stå ut i mängden.

Få en profil som stärker ditt personliga varumärke och som gör att potentiella kunder eller arbetsgivare direkt ser ditt värde och rekommenderar dig som en ”go to guy” till andra i deras nätverk.

Kursbeskrivning

Kursen bygger på dina unika mål och framtidsutsikter. Därför fokuserar den inledningsvis på att göra dig riktigt klar med vad du vill och vad du står för. Här kan du fokusera helt på din process och gå den i din egen takt och säkerställer att du gör rätt sak i rätt tid.

Om du värdesätter din tid och vill känna dig trygg, självsäker och stolt över din LinkedIn profil är detta kursen för dig.

Kursinnehåll

Kursen bygger på FeelACT metoden. Inledningsvis skapar vi klarhet för att sedan hands-on agera och optimera din profil.

Modul 1 – Bekanta dig med plattformen
Lär känna mig som din kursledare och förstå vad som händer på plattformen, hur den fungerar vad som lockar medlemmarna att vara där och vad de är ute efter

Modul 2 – Skapa klarhet
Att bygga en professionell LinkedInprofil är snart gjort. Men att skapa en relevant och målgruppsanpassad profil kräver en del förarbete. I denna modulen skapar vi klarhet och hjälper dig att förstå vem du är samt  lära känna din målgrupp på djupet.

Modul 3 – Uppgradera din profil steg för steg
Tillsammans går vi igenom alla sektioner i din profil. Här kommer du ha stor nytta av de insikter du fått från modul 2.

Modul 4 – Now what?
När din profil är klar börjar jobbet – Eftersom din profil är dynamisk kommer du i denna modul lära dig hur du med hjälp av din statistik och feedback, kontinuerligt kan förbättra din profil.

  1. Skapa klarhet: Vem är du, vad vill du och vad är vägen dit?
  2. Förstå din målgrupp: Vilka vill du nå och vad letar de efter på LinkedIn?
  3. Maila första intrycket: På några få sekunder skapar din profil en känsla att din besökare har kommit rätt.
  4. Profilbild och omslagsbild: Vad signalerar ditt visuella intryck och hur kan du använda det strategiskt?
  5. Rubrik: Skapa en rubrik som attraherar rätt besökare och förmedlar ditt värde.
  6. Sammanfattning (Om mig-sektionen): Lär dig hur du skriver en engagerande och koncis sammanfattning som visar vad du kan erbjuda och värdet för din målgrupp att ta hjälp från just dig.
  7. Erfarenhet och prestationer: Hur du presenterar din karriär och dina framgångar på ett sätt som harmoniserar med besökarens intresse och behov.
  8. Kompetenser och rekommendationer: Du lär dig vikten av att ha rätt kompetenser och rekommendationer som stöder din expertis och hur du presenterar dem.
  9. Actionplan för uppdateringar: Så gör du kontinuerliga förbättringar och håller din profil relevant.

Kursinformation

Har du frågor kring kursen?

Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar, jag finns här för att hjälpa och stötta dig så att du ska kunna komma igång så snabbt och smidigt som möjligt!

Bli först med att ta del av kursen

Ange din epost så kommer du att få ett mail direkt när kursen finns redo!